Контакт-центр (057) 76-65-104
 
Контакт-центр (057) 76-65-104

Новини

14.08.2018 / 19:55

ПАТ «Харківміськгаз» готовий до впровадження добового балансування природного газу

АТ «Укртрансгаз» звинуватив ПАТ «Харківміськгаз» в простроченні термінів надання EIC-кодів споживачів газу. Однак, починаючи із листопада 2017 року ПАТ «Харківмісьськгаз» регулярно надає Оператору ГТС актуальну інформацію щодо EIC-кодів споживачів. На кожне таке повідомлення отримує відповідне підтвердження від «Укртрансгазу».
Система транспортування газу Система транспортування газу ФОТО: 104

Тому звинувачення з боку «Укртрансгазу» фахівці «Харківміськгаз» вважають за спробу оператора ГТС зняти з себе відповідальність за невчасний перехід на добове балансування.

Адже, в рамках реформування вітчизняного газового ринку «Харківміськгаз» ще із 2015 року почав використосвувати  персональні газові коди. На сьгодні компанія вже присвоїла споживачам 500 тис. персональних газових кодів та передав відповідну інформацію до «Укртрансгазу». За таким  ЕІС-кодом (Energy Identification Code) всі учасники ринку можуть ідентифікувати споживача газу, його параметри та точки комерційного обліку.

З листопада 2017 року ПАТ «Харківміськгаз» розпочав регулярно передавати оператору ГТС базу даних EIC-кодів всіх споживачів та точок комерційного обліку. На основі цих даних Оператор ГТС створює інформаційну платформу для обміну інформацією щодо обсягів споживання газу між учасниками ринку.

Так, 7 листопада 2017 року ПАТ «Харківміськгаз» направив до АТ «Укртрансгаз» актуальні EIC-коди всіх своїх споживачів та точок комерційного обліку, підписані електронним цифровим підписом (ЕЦП) директора комерційного компанії. Повторно оновлену базу даних EIC-кодів «Харківміськгаз» направив оператору ГТС 6 грудня 2017 року, після внесення держрегуляторм змін до порядку надання кодів.

В подальшому, після присвоєння коду новому споживачеві компанія вносить його у власну базу даних та передає ці дані «Укртрансгазу». Від АТ «Укртрансгаз» отримує електронні повідомлення про обробку файлу даних та відсутності помилок.

«Публічні звинувачення від «Уктрансгазу» щодо порушення термінів передачі ЕІС кодів споживачів з’явилися після його перевірки держрегуляnором та накладанням на нього штрафу у зв’язку зі зривом добового балансування, яке мали запровадити з 1 серпня 2018 року. Вважаємо, що таким чином оператор ГТС намагається перекласти свою відповідальність за невчасний перехід на добове балансування на інших суб’єктів газового ринку», - пояснила начальник відділу балансування ПАТ «Харківміськгаз» Тетяна Кутєпова.

У свою чергу ПАТ «Харківміськгаз» готовий до воєчасного впровадження добового балансування та вважає, що це лише сприятиме прозорості газового ринку, адже дозволить споживачам оперативно змінювати постачальника природного газу та інтегруватися з ринками країн Євросоюзу.